|
Tarikh: |
Hari: |
Minggu ke:1 |
SEMAKAN OLEH: |
|||||
Tahun/ Kelas & Masa: |
Kelas : |
Masa: |
hingga |
Subjek: PSV |
|||||
Catatan : |
|||||||||
KANDUNGAN |
|||||||||
Tema/ Tajuk: |
PerkembanganSeni
Visual Di Malaysia |
||||||||
Standard Pembelajaran: |
1. Persepsi Seni Pemahaman
terhadap Perkembangan Seni Visual di Malaysia |
||||||||
Objektif Pembelajaran: |
Murid boleh: 1.1 Menggalurkan perkembangan
Seni Lukis dan Seni Reka di Malaysia |
||||||||
Aktiviti P & P: |
Sesi penerangan dan
perbincangan |
||||||||
EMK: |
|||||||||
BBB: |
Rujukan Buku Teks:Muka surat : 3-13 |
||||||||
Nilai-nilai Murni: |
|||||||||
Penilaian P & P: |
Penilaian melalui pemerhatian semasa P&P, perbincangan dan
lembaran kerja |
||||||||
Refleksi: |
___ orang murid dapat mencapai
standard yang ditetapkan. ii) ___ orang murid diberi
bimbingan |
||||||||
|
Tarikh: |
Hari: |
Minggu ke:2 |
SEMAKAN OLEH: |
|||||
Tahun/ Kelas & Masa: |
Kelas : |
Masa: |
hingga |
Subjek: |
|||||
Catatan : |
|||||||||
KANDUNGAN |
|||||||||
Tema/ Tajuk: |
Perkembangan
Seni Visual Di Malaysia |
||||||||
Standard Pembelajaran: |
2. Eksplorasi Seni Eksplorasi maklumat daripada pelbagai sumber bagi pengukuhan pemahaman
terhadap Perkembangan Seni Lukis dan Seni Reka di Malaysia |
||||||||
Objektif Pembelajaran: |
Murid
boleh: 2.1 Mengenal pasti tokoh dan karya: |
||||||||
Aktiviti P & P: |
Membuat kajian tentang
sejarah, tokoh, sumbangan dan peranan institusi |
||||||||
EMK: |
|
||||||||
BBB: |
Rujukan Buku Teks: Muka surat : 14 |
||||||||
Nilai-nilai Murni: |
|||||||||
Penilaian P & P: |
Penilaian melalui pemerhatian semasa P&P, perbincangan dan
lembaran kerja |
||||||||
Refleksi: |
___ orang murid dapat mencapai
standard yang ditetapkan. ii) ___ orang murid diberi
bimbingan |
||||||||
|
Tarikh: |
Hari: |
Minggu ke:3 |
SEMAKAN OLEH: |
|||||
Tahun/ Kelas & Masa: |
Kelas : |
Masa: |
hingga |
Subjek: |
|||||
Catatan : |
|||||||||
KANDUNGAN |
|||||||||
Tema/ Tajuk: |
PerkembanganSeni
Visual Di Malaysia |
||||||||
Standard Pembelajaran: |
3. Ekspresi Seni Penzahiran idea dan konsep melalui pelbagai sumber dan teknologi dalam
penjanaan tugasan |
||||||||
Objektif Pembelajaran: |
Murid
boleh: 3.1 Menjana idea dalam tugasan
perkembangan seni visual di
Malaysia |
||||||||
Aktiviti P & P: |
Menghasilkan dokumentasi
berdasarkan maklumat yang diperoleh |
||||||||
EMK: |
|
||||||||
BBB: |
Rujukan Buku Teks:Muka surat : 15-17 |
||||||||
Nilai-nilai Murni: |
|||||||||
Penilaian P & P: |
Penilaian melalui pemerhatian semasa P&P, perbincangan dan
lembaran kerja |
||||||||
Refleksi: |
___ orang murid dapat mencapai
standard yang ditetapkan. ii) ___ orang murid diberi
bimbingan |
||||||||
|
Tarikh: |
Hari: |
Minggu ke:4 |
SEMAKAN OLEH: |
|||||
Tahun/ Kelas & Masa: |
Kelas : |
Masa: |
hingga |
Subjek: |
|||||
Catatan : |
|||||||||
KANDUNGAN |
|||||||||
Tema/ Tajuk: |
PerkembanganSeni
Visual Di Malaysia |
||||||||
Standard Pembelajaran: |
4. Apresiasi Seni Penghayatan terhadap hasil karya SeniVisual |
||||||||
Objektif Pembelajaran: |
Murid
boleh: 4.1 Mempamerkan hasil karya 4.2 Menghayati hasil karya sendiri dan rakan dengan menumpukan pada
aspek Bahasa Seni Visual 4.3 Menjelaskan pengalaman sendiri dalam penghasilan karya |
||||||||
Aktiviti P & P: |
Membentangkan hasil dokumentasi Mencatatkan nota sendiri berdasarkan pembentangan |
||||||||
EMK: |
|
||||||||
BBB: |
Rujukan Buku Teks:Muka surat : 18-19 |
||||||||
Nilai-nilai Murni: |
|||||||||
Penilaian P & P: |
Penilaian melalui pemerhatian semasa P&P, perbincangan dan
lembaran kerja |
||||||||
Refleksi: |
___ orang murid dapat mencapai
standard yang ditetapkan. ii) ___ orang murid diberi
bimbingan |
||||||||
|
Tarikh: |
Hari: |
Minggu ke:5 |
SEMAKAN OLEH: |
|||||
Tahun/ Kelas & Masa: |
Kelas : |
Masa: |
hingga |
Subjek: |
|||||
Catatan : |
|||||||||
KANDUNGAN |
|||||||||
Tema/ Tajuk: |
Garisan |
||||||||
Standard Pembelajaran: |
1. Persepsi Seni Pemahaman terhadap Bahasa Seni Visual 2. Eksplorasi Seni Eksplorasi dan aplikasi unsur seni bagi pengukuhan pemahaman terhadap
Bahasa Seni Visual |
||||||||
Objektif Pembelajaran: |
Murid boleh menjelaskan melalui perbincangan tentang: 1.1 Definisi garisan 1.2 Jenis garisan pada: i. Alam semulajadi ii. Objek buatan manusia iii. Karya seni visual 1.3 Fungsi garisan |
||||||||
Aktiviti P & P: |
·
Maklumat tentang garisan diperolehi daripada: -
Sumbang Saran -
Soal Jawab -
Perbincangan |
||||||||
EMK: |
|
||||||||
BBB: |
Rujukan
Buku Teks :Muka Surat : 23 - 26 |
||||||||
Nilai-nilai Murni: |
|||||||||
Penilaian P & P: |
Penilaian melalui pemerhatian semasa P&P, perbincangan dan
lembaran kerja |
||||||||
Refleksi: |
___ orang murid dapat mencapai
standard yang ditetapkan. ii) ___ orang murid diberi
bimbingan |
||||||||
|
Tarikh: |
Hari: |
Minggu ke:6 |
SEMAKAN OLEH: |
|||||
Tahun/ Kelas & Masa: |
Kelas : |
Masa: |
hingga |
Subjek: |
|||||
Catatan : |
|||||||||
KANDUNGAN |
|||||||||
Tema/ Tajuk: |
Garisan |
||||||||
Standard Pembelajaran: |
3. Ekspresi Seni Penzahiran idea dan konsep melalui pelbagai
sumber dan teknologi dalam penjanaan tugasan 4. Apresiasi Seni Penghayatan terhadap hasil karya Seni Visual |
||||||||
Objektif Pembelajaran: |
3.1 Menterjemah hasil daripada eksperimentasi dan penerokaan unsur
garisan untuk menghasilkan karya dengan menggunakan imaginasi dan idea secara
kreatif |
||||||||
Aktiviti P & P: |
·
Meneroka jenis dan fungsi garisan
yang terdapat pada alam semulajadi ·
Melakar jenis garisan yang terdapat
pada subjek kajian |
||||||||
EMK: |
Bahasa Kreatif dan Inovatif |
||||||||
BBB: |
Rujukan
Buku Teks :Muka Surat : 27 |
||||||||
Nilai-nilai Murni: |
|
||||||||
Penilaian P & P: |
Penilaian melalui pemerhatian semasa P&P, perbincangan dan lembaran
kerja |
||||||||
Refleksi: |
___ orang murid dapat mencapai
standard yang ditetapkan. ii) ___ orang murid diberi
bimbingan |
||||||||
|
Tarikh: |
Hari: |
Minggu ke:7 |
SEMAKAN OLEH: |
|||||
Tahun/ Kelas & Masa: |
Kelas : |
Masa: |
hingga |
Subjek: |
|||||
Catatan : |
|||||||||
KANDUNGAN |
|||||||||
Tema/ Tajuk: |
Rupa |
||||||||
Standard Pembelajaran: |
1. Persepsi Seni Pemahaman terhadap Bahasa Seni Visual 2. Eksplorasi Seni Eksplorasi dan aplikasi unsur seni bagi pengukuhan pemahaman terhadap
Bahasa Seni Visual |
||||||||
Objektif Pembelajaran: |
Murid boleh menjelaskan melalui perbincangan tentang: 1.1 Definisi rupa 1.2 Jenis rupa pada: i. Alam semulajadi ii. Objek buatan manusia iii. Karya seni visual 1.3 Fungsi rupa |
||||||||
Aktiviti P & P: |
·
Maklumat tentang rupa diperolehi
daripada: -
Sumbang Saran -
Soal Jawab -
Perbincangan |
||||||||
EMK: |
Bahasa Teknologi Maklumat dan Komunikasi Kelestarian Alam Sekitar |
||||||||
BBB: |
Rujukan
Buku Teks :Muka Surat : 34 – 37 |
||||||||
Nilai-nilai Murni: |
|
||||||||
Penilaian P & P: |
Penilaian melalui pemerhatian semasa P&P, perbincangan dan
lembaran kerja |
||||||||
Refleksi: |
___ orang murid dapat mencapai
standard yang ditetapkan. ii) ___ orang murid diberi
bimbingan |
||||||||
|
Tarikh: |
Hari: |
Minggu ke:8 |
SEMAKAN OLEH: |
|||||
Tahun/ Kelas & Masa: |
Kelas : |
Masa: |
hingga |
Subjek: |
|||||
Catatan : |
|||||||||
KANDUNGAN |
|||||||||
Tema/ Tajuk: |
Rupa |
||||||||
Standard Pembelajaran: |
3. Ekspresi Seni Penzahiran idea dan konsep melalui pelbagai sumber dan teknologi dalam penjanaan tugasan 4. Apresiasi Seni Penghayatan terhadap hasil karya Seni Visual |
||||||||
Objektif Pembelajaran: |
Menterjemah hasil daripada eksperimentasi dan penerokaan unsur rupa
untuk menghasilkan karya dengan menggunakan imaginasi dan idea secara kreatif
|
||||||||
Aktiviti P & P: |
·
Meneroka jenis rupa yang terdapat
pada alam semulajadi ·
Melakar jenis rupa yang terdapat pada
subjek kajian |
||||||||
EMK: |
Bahasa Teknologi Maklumat dan Komunikasi Kelestarian Alam Sekitar |
||||||||
BBB: |
Rujukan
Buku Teks :Muka Surat : 34 – 37 |
||||||||
Nilai-nilai Murni: |
|
||||||||
Penilaian P & P: |
Penilaian melalui pemerhatian semasa P&P, perbincangan dan
lembaran kerja |
||||||||
Refleksi: |
___ orang murid dapat mencapai
standard yang ditetapkan. ii) ___ orang murid diberi
bimbingan |
||||||||
|
Tarikh: |
Hari: |
Minggu ke:9 |
SEMAKAN OLEH: |
|||||
Tahun/ Kelas & Masa: |
Kelas : |
Masa: |
hingga |
Subjek: |
|||||
Catatan : |
|||||||||
KANDUNGAN |
|||||||||
Tema/ Tajuk: |
Bentuk |
||||||||
Standard Pembelajaran: |
1. Persepsi Seni Pemahaman terhadap Bahasa Seni Visual 2. Eksplorasi Seni Eksplorasi dan aplikasi unsur seni bagi pengukuhan pemahaman terhadap
Bahasa Seni Visual |
||||||||
Objektif Pembelajaran: |
Murid boleh menjelaskan melalui perbincangan tentang: 1.1 Definisi bentuk 1.2 Jenis bentuk pada: i. Alam semulajadi ii. Objek buatan manusia iii. Karya seni visual |
||||||||
Aktiviti P & P: |
·
Maklumat tentang bentuk diperolehi
daripada: -
Sumbang Saran -
Soal Jawab -
Perbincangan |
||||||||
EMK: |
Bahasa Teknologi Maklumat dan Komunikasi Kelestarian Alam Sekitar |
||||||||
BBB: |
Rujukan
Buku Teks :Muka Surat : 44 - 47 |
||||||||
Nilai-nilai Murni: |
|
||||||||
Penilaian P & P: |
Penilaian melalui pemerhatian semasa P&P, perbincangan dan
lembaran kerja |
||||||||
Refleksi: |
___ orang murid dapat mencapai
standard yang ditetapkan. ii) ___ orang murid diberi
bimbingan |
||||||||
|
Tarikh: |
Hari: |
Minggu ke:10 |
SEMAKAN OLEH: |
|||||
Tahun/ Kelas & Masa: |
Kelas : |
Masa: |
hingga |
Subjek: |
|||||
Catatan : |
|||||||||
KANDUNGAN |
|||||||||
Tema/ Tajuk: |
Bentuk |
||||||||
Standard Pembelajaran: |
3. Ekspresi Seni Penzahiran idea dan konsep melalui pelbagai sumber dan teknologi dalam
penjanaan tugasan |
||||||||
Objektif Pembelajaran: |
3.1 Menterjemah hasil daripada eksperimentasi dan penerokaan unsur bentuk untuk menghasilkan karya
dengan menggunakan imaginasi dan idea secara kreatif |
||||||||
Aktiviti P & P: |
Lukisan |
||||||||
EMK: |
Kreativiti dan Inovatif |
||||||||
BBB: |
Rujukan
Buku Teks :Muka Surat : 49 |
||||||||
Nilai-nilai Murni: |
|
||||||||
Penilaian P & P: |
Penilaian melalui pemerhatian semasa P&P, perbincangan dan
lembaran kerja |
||||||||
Refleksi: |
___ orang murid dapat mencapai
standard yang ditetapkan. ii) ___ orang murid diberi
bimbingan |
||||||||
|
Tarikh: |
Hari: |
Minggu ke:11 |
SEMAKAN OLEH: |
|||||
Tahun/ Kelas & Masa: |
Kelas : |
Masa: |
hingga |
Subjek: |
|||||
Catatan : |
|||||||||
KANDUNGAN |
|||||||||
Tema/ Tajuk: |
Jalinan |
||||||||
Standard Pembelajaran: |
1. Persepsi Seni Pemahaman terhadap Bahasa Seni Visual 2. Eksplorasi Seni Eksplorasi dan aplikasi unsur seni bagi pengukuhan pemahaman terhadap
Bahasa Seni Visual |
||||||||
Objektif Pembelajaran: |
Murid boleh menjelaskan melalui perbincangan tentang: 1.1 Definisi jalinan 1.2 Jenis jalinan pada: 1.2.1 Alam semulajadi 1.2.2 Objek buatan manusia 1.2.3 Karya seni visual 1.3 Fungsi jalinan |
||||||||
Aktiviti P & P: |
·
Maklumat tentang jalinan diperolehi
daripada: -
Sumbang Saran -
Soal Jawab |
||||||||
EMK: |
Bahasa Teknologi Maklumat dan Komunikasi Kelestarian Alam Sekitar |
||||||||
BBB: |
Rujukan
Buku Teks : Muka Surat : 54 - 57 |
||||||||
Nilai-nilai Murni: |
|
||||||||
Penilaian P & P: |
Penilaian melalui pemerhatian semasa P&P, perbincangan dan
lembaran kerja |
||||||||
Refleksi: |
___ orang murid dapat mencapai
standard yang ditetapkan. ii) ___ orang murid diberi
bimbingan |
||||||||
No comments:
Post a Comment